<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Wednesday, December 24, 2008
KERJA OHH KERJA!


Hari ni, Aku dengan Aainaa sepatutnya pergi subang PARADE dengan tujuan yang satu..iaitu, meng 'APPLY' kerja. patutnya aku pergi apply sorang je dengan Aimi teman aku. Tpi malam tu tiba-tiba Aainaa call aku tanya:

'Alyaa, esok nak pergi apply kerja pukul berapa?"

Aku peliklah. bukan ke Aainaa dah kerja kat Parkson. harini hari ketiga dia bekerja. tapi tup.tup. dia stop secara mendadak. tanpa pengetahuan bosnya, Encik Azhar. hahahaha..selamber gle si Aainaa ni. berani betul Tabiikkk spring. lol(gilo aku.)



so. pukul 10 pagi aku bertolak dgn Aainaa dgn Aimi(lps bgtaw mama yg aku nak apply kerja. mama approve je.YEAY! ). tapi sebelum pergi parade Aimi nak jmpe si Fazli nak bagi buku Chef(yg aku belum baca lagi..cish. bila dia bg kat fazli pun aku taktaw.) Lompat jalan cerita, sampai kat Parade, singgah Mcd dulu. Lapo.lapo(padahal aku dah NGAP cereal pagi tadi. hehehe. Perut besau. dah gemok dh(risao risao.))



pukul 11 baru pergi TOys R Us nak apply kerja. sampai2 tu, terdgr plak announcement nama "Muhd Azrul Uzid, Ada panggilan,' hahahahha. masa tu kitaorg baru nak melangkah pergi ke arah Azrul yg kelam kabut mengemas rak permainan apa tah. So, kitaorang tegur dia time dia tgh call manager dia thru Phone khas. nampak kitaorang boleh plak dia tanya soalan BAIKKKK punye...



"Korang buat apa kat sini?"



Eyceyh, bukan sekali dia ulang tanya benda sama. 2x plak tu. Haih,dia yang kata boleh bantu kalau nak apply kerja. boleh pulak tanya soalan tu. Ish3. Time yang sama pulak, Sufi yang datang daripada mana tiba2 jalan ke arah kitaorang. Cara dia datang kumpul kat kitaorang macam dia datang jumpa kitaorang kat korridor sekolah. Padahal tgh kerja tu. boleh2 pulak stop buat kerja jumpa kitaorang. Ish2. kesian dia tengah demam. memang nampak lemah je tadi. Aku tahu dia taknak MC sbb nak dpt gaji lebih. Aku taw lah gaji mahal. gaji segeralah katakan(ayat kami). hehehe.kayo ah korang lepas nie.



So, Yon pun bawak Aku dengan Aainaa ke counter Customer service. time nak tulis borang. Asal aku terasa macam kekok pulak. banyak pulak aku main cancel-cancel dalam borang. memang patut aku kena panggilan COMOT. hahahaha.memang comot kertas aku. tu baru setakat tulis borang mohon je tu dah kalut. siott betul. Aainaa rilek ah. setiap minggu dia tulis daftar mohon. hahahaha. 3 mggu berturut2. minggu pertama MPH, then parkson. then Toys r Us. huhuhu..



lepas habis tulis. aku ingatkan ada orang datang terus jmpe nak interview kejap ke apa ke. Pastu kakak yang memang ada kat situ(aku x taw nama dia. dia x kenalkan diri pun) kata:



"Korang tinggal kat mana ? Nanti kitaorang akan call,"



Ceyh...leceh ah camtu. nak call lagi..macam orang MPH je. kata je nak call tapi sampai sekarang, Handphone aku tak berdering pun tunjuk nombor yang aku tak kenal. cish. So FINE, kitaorang blah pegi MPH, lepak2 kejap. baca2 ah selama sejam. dalam2 sejam tu, Aku nampak ah ramai pulak geng2 lelaki ada kat sini. semuanya besar-besar. bulat-bulat. pakai spec. Aku ingat diaorang ni nak baca2 ah jugak. so pedulik apa aku ngan Aainaa kan.



Lepas 3 majalah aku baca, aku dah mula boring. Aainaa kat sebelah aku pulak daripada tadi baca satu buku je. satu buku dia baca lama pulak tu. sampai aku habis 3 majalah baru dia dah habis baca satu majalah REMAJA. pastu kitaorang bosan. blah ah nak cari Aimi. tapi bukan setakat AImi je kitaorang jumpa. tapi Ida Amelia pun kitaorang jumpa. Maklumlah pekerja situ katakan. Ida lah yang bantu kitaorang jumpa Kak Yat @ Kak Yatimah(yg sepatutnya interview kitaorang seminggu sebelum ni)


Dalam-dalam kitaorang nak follow Kak Yatt. Nampak ahh geng2 lelaki tadi yang asyik melilau sana sini pergi ke Counter customer service. rupa2 nya diaorang pun nak apply kerja. No wonder ah daripada tadi berpusing-pusing kat situ.taktahu nak mohon kat siapa,huhuhu.


Mula-mula interview, Aimi yang kena, then Aainaa. aku ingat aku tak kena sebab Kak Yatt kata dia hilang borang aku tapi lepas Aainaa kak Yatt panggil juga aku buat interview. Kitaorang dah rasa macam bukan buat interview je time tu. macam tengah borak je. selesa betul yelah. sebab buat interview bukan buat kat dalam office tapi kat cafe tepi tu. Selepas aku kene interview aku perasan Fazli dah datang time aku tengah isi borang. so aku beritahu Kak Yatt tentang Fazli. Fazli pula kena interview takmao kalah. aku, aainaa dengan Aimi duduk kat satu sudut jauh gile daripada diaorang pun boleh dengar suara Fazli sebut 'Minah Arab,' gelak macam ssiot pun ada. kitaorang pun terikut gelak kat tepi sudut tu. Tapi Alhamdulilaah. time tu jugak. kita berempat diterima kerja. mula hari Jumaat ini bagi Aainaa dan Aimi(aku maybe.Kak Yatt bagi pengecualian untuk aku berfikir bila nak mula) Fazli pulak hari Selasa depan.



Haha. lain yang aku nak pergi Apply kerja. lain pulak yang dapat...hehehe.

Aku sebenarnya masih serba salah nak terima MPH ni. sebab sebelum ni aku apply MPH sebab aku taktahu mana tempat aku nak kerja lagi. alang2 aku dah Apply Toys r Us. aku teringin nak rasa environment baru. MPH dah beberapa kali aku masuk. dah muak kadang2. tapi okey ah jugak. asalkan aku dapat kerja.

Muhd Azrin pun dah mula mohon MPH(kata nya dah boring dah jadi penganggur kehormat kat rumah.hehe.taw pun) dia dengan Rahimi(budak primary aku) pun apply MPH.

P/s: Tapi aku masih mengharap Toys R Us dapat call aku secepat mungkin. Harap Esok dia call aku. pls3. Sebab esok aku dah kena beri kata putus daripada Kak Yatt. Kak Yatt akan call aku esok..adeshhh...
Wachaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!~