<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Sunday, December 28, 2008
Hari INI...



yeah...tekaan Aainaa mengena. Kita memang online..& very lucky dat i've a mood to write something. hehehehe.:P



so bacalah yek blog bosan ni. kalau taknak baca takpe..sila berambus.(ayat ksr sikit) wakakka.:PP



once upon a morning & that is today. hahaha. baik aku cakap melayu sudah. malas betol nk speaking. budi bahasa budaya kita...eh silap lagi..Bahasa Melayu budaya kita..hah! nie baru correct! kan Kak Yus. hehehehe.:P Takdelah, straight to the point, Hari ni aku dengan Aainaa kerja shift pagi, aimi lak exchange dengan kitaorang dia shift ptg. Pagi-pagi kitaorang pergi kerja dengan muka agak toyee je. mana taknya Hari sabtu kitaorang shift petang kot. pastu hari ni kerja pagi lak...adeyhh..penat smlm pun tak hilang sgt.



masa aku sampai MPH(yg belum open lagik) aku ingatkan aku sampai lagi awal daripada Aainaa..tup.tup, tgk Aainaa dh terpacak kat belakang dinding depan MPH awal2. Eyceyhh..awalnye cik CSD kita harini. haha.:P MPH, macam biasa, belum bukak lagi..si Guna lah, Lambat lagi. Aku dengan Aainaa dah risau dah, setiap seminit tengok jam. Nasib baik Si Guna datang tepat pukul 9 & we're SAFE! selamat duit punchtime aku. WAKAKAKA!:P



Saat2 menanti kerja, Aku dengan Aainaa berkenalan dengan seorang cewek nie. Aku dah lama perasan dia(tipu je, baru perasaan time datang tadi.) dia mundar mandir kat dalam Office. maybe tunggu time nak buat housekeeping macam biasa ah. Aku mulalah cucuk jarum(eyceh, ayat macam nak ngorat lak) tanya lah nama dia, umur & department mana. So aku dapat tahu nama dia Siti Zulaika a.k.a Ika je sudah. 17 & daripada Children department. borak2 kejap sampailah Puan P...apa tah, aku tak igt apa Kak Yus bagitahu nama dia, yg aku ingat dia mula daripada huruf P di tu gelabah sikit orangnya terus suruh kitaorang buat housekeeping. Aku dengan Aainaa mmg tgh tak tahu nak buat flooring ke atau Office. time2 tgh berkira-kira nak follow si Ika buat Housekeeping kat children department, boleh2 plak Liqud Paper Aainaa hilang. Tukang sapu kat luar dah sapu bersihlah tu. Beli je baru. Muaahaha.



Ini baru first time aku buat housekeeping, Aainaa takpyh ckp ah, mmg dia pernah buat dengan Nathan ke Guna. tak ingat sgt. So, Ika tunjukkanlah Aku dengan Aainaa tempat2 nak kena kemaskan(tp mmg dh kemas dh pun, si Ika ni buatkan awal2 malam semalam. Rajin budak tu. kekekeke). So aku sepanjang masa ah tolong si Ika ni dekat Children department. Aduhh..mmg penat siot kerja kat Children depart, Rasa nak tercabut tulang kaki aku tercampak dekat muka sekor-sekor budak yg suka2 hati buat selerak dekat Bahagian children depart. Tak sampai 15minit tggalkan tmpt tu, dtg balik...dah bersepah...no wonderlah si Ika ni mengeluh slalu. sbb dia sorg je yg buat kemas2 kat situ. cian..at least aku bntu dia, ringan ah skit kot. SIKIT je(aku pn slalu lesap buat benda lain. huhu)



Hari nie, part paling best aku, Aainaa dengan Ika alami ialah....JENG..JENG..JENG.. Main mesin wrapper.. muahahahhaa. tapi tak bestnya Si Guna panggil kitaorang & ajar kitaorang guna mesin tu 30minit sebelum kitaorang check out. Paling expert dalam mesin tu semestinya Aainaa. hahahaha. si Ika yg mula2 kata nak balik nak balik...terus tukar mind kata nak main dengan mesin wrapping tu kejap. hahahaha. sengal betul minah ni. dahlah time break main bedal je kluar sama time dengan kitaorang, nasib tak ramai customer. troli penuh buku kitaorang main tggal je kat tepi rak(bijak betul kitaorang ni kan), balik2 Ika kena tegur dengan si Guna. hahaha. tulah degil lagi.:PPP



Itu part paling best, Part paling tak best aku dekat MPH(bkn hari ni je lah, sejak smlm ah), ialah bila Si Guna suruh aku pergi buat kerja wrapping buku music budak2 dekat kaunter..aduhhh..rasa macam taknak buat je time tu...nak tahu kenapa aku taknak buat? sebab ada lah seorang manusia kat situ yg aku dengan Aainaa mmg tak berkenann sgt dengan prangai dia(tp aku lebih ahh sikit drpd Aainaa.kan Aainaa kan?) Mahu tahu nama dia? hahahha.takpyh ah tahu, Korang cma boleh tahu nickname dia aje yg aku dengan Aainaa cipta(Aainaa yg cipta sbnrnya) iaitu, SI TENUK atau si T. hahahahha. apa? kenapa kitaorang pggil si TENUK? entahlah, sebab mungkin muka tenuk ni tak reti nak senyum kot. tak reti nak mesra dengan kaum lain. Kerek je nampak. Hah sbb tu lah kitaorang panggil dia tenuk. hohoo. jahatkan kami kan? Takdelah Si tenuk ni kan, kalau setiap kali dia ada dekat counter cashier 1 kan, aku terasa mcm alergi gile nak dekat.. Rasa malas gila nak pergi wrapping kalau si Tenuk tu ada sekali kat kaunter, terasa bahang hangat terasa. Bukanlah aku bergaduh dengan dia ni, Tak pernah sekalipun, al-maklunlah akukan budak baru, takkanlah aku dah tunjuk besar kepala, tapi entahlah, Aku rasa dalam ramai2 staff MPH termasuk Abang security tu semua baik2 belaka except for si Tenuk ni dengan Si Singa. Hah! ni satu lagi manusia kat MPH yg mendpt panggilan istimewa daripada Aku dengan Aainaa.



kenapa yg ni aku panggil si singa? sebab dia ni pun spesies jugak dengan si Tenuk tu, tapi at least si tenuk tu muka takdelah garang macam si singa ni. si singa ni pulak, kalau nampak kitaorang(budak baru masuk mcm aku, Aimi dgn Aainaa lah) HAMPEH gile nak tgk dia senyum kat kitaorang. Ada ah time tu aku pergi CSD jap, nak pinjam something, Si singa ni plak ada kat situ, tp dia tgk tulis something ah atas kertas, masa nampak aku dekat, dia cuma pndg sekilas tapi agak lama ah jugak & guess what? bila aku nak senyum mesra kat dia je dia terus pandang tempat lain & satu senyuman pun dia tak bagi kat aku, padahal dia pandang aku tadi. Gila kerek. rasa nak kasi kaki je. dahlah aku tgh penat, Nak mesra dengan dia pn x dpt. Aainaa pun Anti gila dengan si singa ni. setiap kali dia lalu kat blkg Aainaa, Aainaa buat taktahu aje. buat2 invisible. Bukan ah kitaorang nak biadap. tapi dalam masa 3 hari kitaorang kerja ni, kitaorg dpt ah gak mesra dengan hampir semua org staff yg kerja. EXCEPT for this two ppl.

aku tak tahulah apa akan terus berlaku kalau diaorang 2 nie masih anggap kitaorg nie macam bdk kosong akal...taktahu nk wat keje. Harap2 ah aku x sama shift ngan diaorg lg. huhuhu.:(((




Wachaaaaaaaaaaaaaaa!~