<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9003470398131622765\x26blogName\x3dWelcome+to+The+IRC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://akuanakmanusia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://akuanakmanusia.blogspot.com/\x26vt\x3d9121481709739217150', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




stories biography escapes archives


Overview


Syarifah Alyaa Izzati is the name.17 years younger. wakakaka.:P I'm oVER with schools. WORKING at MPH Parade now since my hols gonna be bored. Kerja Untuk DUIT & pengalaman. hehehe.:P

Screams

tagboard here


Friday, December 26, 2008
First Day at WoRK was soo..

EXHAUSTED la.. penat gile. Muscle aku dah tak terdaya lagi. kenapa? sebab Kena angkat kotak berisi buku larh! kalau sekotak dua isi dalamnya takde hal. ini. HAH! tu dia. bertimbun penuh satu bilik a.k.a OFFICE. aku rasa hari ni aku dah angkat lebih daripada 20 buah kotak(not mentioned 14 boxes yg aku kene angkut buku-buku serta kira stok dia & confirmkan.) & x termasuk buku-buku yg perlu aku susun bertingkat kat bilik stor. Adesh..haraplah esok aku kerja kat department floor plak. tapi floor tension plak lyn kerenah pelanggan. Takpelah just stick with the Office departmenr.

Aku, Aainaa dan Aimi disebabkan budak baru so kami shift pagi iaitu daripada pukul 10-6:30(pkul 9 kami briefing sejam, perkenalkan diri). then mulalah kerja angkat2 berat. mula2 aimi dengan Aainaa dihantar kerja kat floor deprtment. Aimi dekat GB(general books) & Aainaa as CS(Customer service). Aku? Kena hantar kat office floor la sebab aku pnye borang daftar hilang lagi buat kali kedua.CISH. tapi aimi cancel buat flooring sbb ketua department dia tak datang so aimi pn kerja kat Office. tlg aku angkat berat. tapi aku x kisah. dalam office pn happening jugak.dengan adanya Ugentiren.(bekas 5sk2 tahun lepas. hahahah..x sangka aku.member nizar rupanya)

first skali aku buat ialah- buat pricing, iaitu letak tanda harga. aduhh..bkn sng jugak nk letak tanda harga. ada caranya.

Agak lama buat benda alah tu. sampai aku lunch break pukul 1.15-2 ptg pn tak habis lagi. Lepas habis buat pricing. Kak Hayati ke sapa tah(aku ske akak tu) dia suruh aku buat ST iaitu kira stok kat setiap kotak mengikut invois dalam data kertas yg dia bagi. Aku mula2 mmg lah paham masa dia terang. tapi lepas dia blah...Aku dah mula confius. mana taknya. aku dapat 2 pulak tu data ST. satu data ST pihak MPH parade ke customer lain, satu lagi semak ST(stok) daripada Penjual MPH. yg ST MPH ke customer tu takde masalah sgt ah...cuma aku cari je benda tu, pastu hantar kat Counter Customer service, Kak Aisya je yang akan key-in dan semak. Tapi sampai part ST daripada pengeluar kita tu. Aduhaiii..macam nak tercabut pinggang, terkehel tangan, terkerat jari(paper cut), & paling best,....dihempap timbunan kotak berat berisi buku-buku yang tinggi bak KLCC. Nasib aku tak terkena, dah lah kepala aku kat bawah tu, si Ugen plak hampir kena hempap gak sebab dia duduk di atas semua kotak2 yg bertimbun. nasib2. hahahha.salah kan aku plak dia. ceyh. LOL.:PP

tapi aku dah dapat call daripada Toys r Us pukul 12.42 tghari. tp aku x angkat. x sedar pn. hp aku dalam beg. x on pn. jd aku igt aku stay jelah kat MPH. malas ah nk tukar2. kalau nk berhenti kene buat surat resigned. malas la plak. baik stay je. hmmph. Biarlah...aku sng dengan suasana ni...walaupun SIOT penat. tp lumrahlah kan. kerja apa tak penat. hehehhe.;))))

bye-bye.

:P

Wachaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!~